کوچینگ زندگی مثبت 1 و 2

قیمت : 900,000 تومان 810,000 تومان

سفارش تلفنی

09005013350

ارسال پستی

تحویل به پست تا 7روز کاری

دارای نسخه الکترونیکی

نسخه صوتی به‌زودی

 

انسان، امروز بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ، نیاز به مهارت‌های آزمون شده‌ای دارد که بتواند علاوه بر مدیریت سختی‌ها و آسیب‌های حاصله از واقعیت‌های تلخ و غیرقابل اجتناب زندگی، زمینِ زندگی‌اش را نیز در عرصه‌های شخصی، روابط صمیمی، خانواده و حرفه حاصل‌خیز کند. خوشبختانه علم روان‌شناسی مثبت، متواضعانه این فرصت را در اختیار ما قرار داده است.

پروفسور مارتین سلیگمن، که به‌عنوان پدر روان‌شناسی مثبت شناخته می‌شود، گفته بسیار جالبی دارد: «روان‌شناسی مثبت خوب‌تر از آن است که فقط نزد روان‌شناس‌ها باقی بماند.» حرف بسیار درستی است و هر کس که با این علم کاربردی آشنا شود، چاره‌ای جز تصدیق گفته سلیگمن ندارد. انگیزه مولف نیز برای جمع‌آوری تمامی مفاهیم اصلی و کاربردی روان‌شناسی مثبت در یک مجموعه، به‌شکلی که همه بتوانند از آن استفاده کنند نیز از این بینش ریشه گرفته است.

روان‌شناسی مثبت را می‌توان مترادف با کوچینگ زندگی دانست. ماموریت کم‌نظیر روان‌شناسی مثبت، تمرکز روی اقدامات و کارهای داوطلبانه‌ای است که منجر به شادمانی، نیک‌زیستی و شکوفایی در زندگی انسان‌ها می‌شود.

روان‌شناسی مثبت این کار را از طریق کمک به افراد برای شناسایی توانمندی‌های اساسی و درونی خود آغاز می‌کند تا بتوانند از توانمندی‌های اساسی خود در زندگی به نفع نیک‌زیستی و شکوفایی خود و دیگران بهره ببرند. ماموریت کوچینگ نیز همین است، کمک به انسان برای شناخت و آزادسازی منابع درونی بالقوه خود و حرکت در مسیر موفقیت و کامیابی. روان‌شناسی کوچینگ نیز به‌عنوان شاخه‌ای از روان‌شناسی کاربردی، ‌این کار را با استفاده از به‌کارگیری مفاهیم و نظریه‌های علم روان‌شناسی در کوچینگ انجام می‌دهد. با این تعریف، کتاب حاضر را می‌توان یکی از منابع روان‌شناسی کوچینگ دانست.

 

چه کسانی مخاطب کتاب کوچینگ زندگی مثبت هستند؟

مخاطب این کتاب همه هستند. طیف وسیعی از خوانندگان و علاقه‌مندان می‌توانند فراخور نیاز خود از این کتاب استفاده کنند. عموم مردم برای توسعه شخصی خود؛ مشاوران و متخصصان حوزه توسعه شخصی و همچنین متخصصانی که در حوزه روان‌شناسی کوچینگ و کوچینگ مشغول به فعالیت هستند نیز می‌توانند برای غنای کار خود از این کتاب بهره لازم را ببرند.

 

این کتاب به چه موضوعات و مفاهیمی پرداخته است؟

این کتاب در دو جلد، ده بخش و هجده فصل منسجم و یکپارچه سازماندهی شده است. جلد اول شامل بخش اول الی پنجم (فصل اول الی هشتم) و جلد دوم شامل بخش ششم الی دهم (فصل نهم الی هجدهم) است. پرسشنامه‌ها، تمرین‌ها، راهبردها و فعالیت‌های فراوانی در هر فصل برای درک بهتر و یادگیری مفاهیم برای علاقه‌مندان قرار داده شده است.

بخش اول مربوط به مداخلات مثبت و شامل فصل اول به همین نام است. مداخلات مثبت همان کارهایی است که برای نیک‌زیستی و شکوفایی خود انجام می‌دهیم.

بخش دوم مربوط به دو نظریه اساسی و مهم روان‌شناسی مثبت است؛ نظریه شخصیت و نظریه نیک‌زیستی و شامل دو فصل است. فصل دوم به معرفی نظریه شخصیت یا توانمندی‌های منشی و به‌کارگیری آن در زندگی می‌پردازد و فصل سوم نظریه نیک‌زیستی و پایه‌های نیک‌زیستی را معرفی می‌کند. خواننده از ابتدای بخش سوم و حین مطالعه بخش‌های چهارم الی هجدهم خواهد دید که هر یک از این فصل‌‌ها به نوعی امتداد و گسترش عمق یافته فصل دوم و سوم است. فراموش نشود که زیربنای نظری روان‌شناسی مثبت در فصل دوم و سوم ارائه شده و سایر فصل‌ها، علاوه بر عمق بخشیدن به دو فصل یاد شده، کاربست‌های آن دو فصل در حیطه‌های مختلف زندگی است. به زبانی دیگر، فصل دوم و سوم، ریشه‌ها و تنه‌ی برومند این نظریه و این کتاب هستند و سایر فصل‌ها شاخه‌های اصلی آن هستند.

بخش سوم مربوط به هیجانات مثبت و قدردانی است و شامل دو فصل است؛ فصل چهارم به هیجانات مثبت می‌پردازد. هیجانات مثبت یکی از پنج پایه نیک‌زیستی است. شیوه‌ها و راهبردهای پرورش هیجانات مثبت و همچنین اهمیت هیجانات منفی در این فصل ارائه شده است. فصل پنجم به توانمندی مَنِشی و هیجانِ مثبت بسیار مهمِ قدردانی پرداخته است. تحقیقات نشان داده که قدردانی به‌طور مستقل می‌تواند پیش‌بینی کننده نیک‌زیستی باشد و به همین دلیل بسیار مهم است. در این فصل با تکنیک‌ها و راهبردهای تقویت و ابراز قدردانی آشنا می‌شوید.

بخش چهارم مربوط به خوش‌بینی است و شامل فصل ششم و به همین نام است. این فصل یکی از ستون‌های مهم این کتاب و همچنین روان‌شناسی مثبت است. تسلط یافتن بر مهارت‌های ارائه شده در این فصل، اثر مستقیمی بر نیک‌زیستی، تحمل و تاب‌آوری ما دارد. سناریو و تمرین‌های مهم و جالبی در این فصل قرار داده شده است.

بخش پنجم مربوط به مراقبت از خود است و شامل دو فصل است. فصل هفتم به مراقبت از بدن اختصاص دارد. فعالیت بدنی در نیک‌زیستی اثر مستقیم دارد. فصل هشتم درباره معنا یا مراقبت از خود از طریق دین‌داری و معنویت است. معنویت نیز یکی دیگر از توانمندی‌های منشی و معنا نیز یکی از پنج پایه نیک‌زیستی است. در این دو فصل اهمیت ورزش، مذهب و معنویت و راهبردهای به اجرا گذاشتن آن‌ها ارائه شده است.

بخش ششم مربوط به مدیریت استرس، سختی‌ها و آسیب‌هاست و شامل سه فصل است. فصل نهم درباره کنار آمدن با مشکلات است. راهبردهای مفیدی برای کنار آمدن با سختی‌ها معرفی شده است. فصل دهم درباره بخشش است. بخشش یکی از توانمندی‌های منشی و بسیار مهم در روابط انسانی و زندگی است. در این فصل شیوه‌های تمرین و تکنیک‌های تقویت بخشش آموزش داده شده است. فصل یازدهم درباره تاب‌آوری است. این فصل نیز مانند خوش‌بینی، یکی دیگر از تکیه‌گاه‌های روان‌شناسی مثبت و این کتاب است. تاب‌آوری از ابعاد گوناگونی بررسی شده و تمرین‌ها و فعالیت‌های فراوانی وجود دارد که فهم و درونی کردن مطلب را برای خواننده مشتاق تسهیل می‌کند. مانند فصل خوش‌بینی، در بحث تاب‌آوری نیز متوجه ارتباط ارگانیک بسیاری از مفاهیم روان‌شناسی مثبت با یکدیگر می‌شوید.

بخش هفتم مربوط به زندگی در لحظه حال است و شامل دو فصل است. فصل دوازدهم درباره غرقگی است؛ یکی از پنج پایه نیک‌زیستی و یکی از مفاهیم عمیق و قدیمی در این حوزه. در کنار سایر مطالب، راهبردهای غرقگی با شما به اشتراک گذاشته شده است. فصل سیزدهم درباره چشیدن طعم لذت است که نقطه مقابل فصل نهم است. این مفهوم و کارکردهایش در زندگی بسیار جالب و هیجان انگیز است.

بخش هشتم مربوط به ایجاد و حفظ پیوندهای انسانی و اجتماعی است و شامل دو فصل جذاب دیگر است. فصل چهاردهم درباره توانمندی منشی بسیار مهمِ مهربانی است. به مانند سایر فصل‌ها، تمرین‌های مفید و کاربردی برای تقویت مهربانی معرفی شده است. فصل پانزدهم درباره پرورش روابط انسانی و اجتماعی مثبت است. تمرکز این فصل روی روابط صمیمی، به‌خصوص میان همسران است. تمرینات و تکنیک‌های مفید دیگری معرفی شده‌ است که اگر به‌کار گرفته شود، می‌تواند کیفیت رابطه‌های شما را بهبود بدهد.

بخش نهم مربوط به کارآمدی، موفقیت و کامیابی است و شامل دو فصل است. فصل شانزدهم درباره پایداری یا به معنای سنتی آن، سلحشوری است. پایداری سازه‌ای است که از چند توانمندی تشکیل شده است. تحقیقات نشان داده که پایداری عامل اصلی موفقیت است و نه بهره‌هوشی. فصل هفدهم نیز درباره هدف‌گذاری مثبت و امید است. در این فصل با یافته‌های علمی و کاربردی درباره هدف‌گذاری آشنا می‌شویم. یکی از مهمترین موضوعات این فصل، موضوع امید است که به آن پرداخته شده است. امید نیز یکی دیگر از توانمندی‌های منشی است.

در نهایت می‌رسیم به بخش دهم که مربوط است به سازه سرمایه روان‌شناختی که شامل مؤلفه‌های خودکارآمدی، خوش‌بینی، امید و تاب‌آوری است. سرمایه روان‌شناختی، عنوان فصل پایانی و هجدهم است.

 

بهتر است  کتاب کوچینگ زندگی مثبت را چگونه مطالعه کنیم؟

ممکن است بپرسید «بهتر است این کتاب را چگونه مطالعه کنیم؟» آن‌هایی که به شیوه‌ای منسجم و نظام‌مند مشغول توسعه شخصی و یادگیری هستند، ‌توصیه می‌شود کتاب را به همین ترتیبی که آماده شده مطالعه کنند و در پایان هر فصل تمرینات را نیز انجام بدهند. این گروه می‌توانند قبل از شروع مطالعه کتاب، پرسشنامه‌هایی که برای سنجش و اندازه‌گیری نیک‌زیستی و شکوفایی در زندگی و کار، در قسمت تمرینات فصل سوم ارائه شده است را ابتدا تکمیل کنند و پس از آن که کتاب را کامل مطالعه و تمریناتش را انجام دادند نیز یک بار دیگر این پرسشنامه‌ها را تکمیل و تغییر ایجاد شده در میزان نیک‌زیستی و شکوفایی خود را ملاحظه و بررسی کنند.گروهی هم که دوست دارند مطالب کتاب را مزه‌مزه یا به صورت موضوعی به کتاب مراجعه کنند، می‌توانند از هر بخش یا فصلی که دوست داشتند شروع کنند. قطعاً اگر به مفهوم یا مطلبی برخورد کردند که دوست داشتند درباره‌اش بیشتر بخوانند، می‌توانند به مقدمه یا فهرست مطالب رجوع کنند و بر اساس نظم معرفی شده، به بخش یا فصل مربوطه مراجعه کنند. در نهایت، برای مطالعه این کتاب خود را محدود به روشی خاص نکنید.

 

جلسه نقد و بررسی کتاب کوچینگ زندگی مثبت

 

معرفی مترجم کتاب کوچینگ زندگی مثبت

امیر پهلونژاد (۱۳۵۱) مشاور، کوچ زندگی، مترجم و مؤلف است. کتاب‌هایی که تاکنون از او منتشر شده، شامل: به‌پاخاستن برای انسانیت، کوچینگ زندگی، کوچینگ کارکنان، زندگی متعادل (داشتن یا شدن)، کوچینگ سازمانی، هنر زندگی خردمندانه (نگاهی نو بر آموزه‌های حکیم باستان اپیکتِتوس)، کوچینگ مثبت و کتاب حاضر: کوچینگِ خود؛ شکوفایی رابطه با خود مبتنی بر تئوری انتخاب است. او مأموریت خود را در زندگی این‌گونه تعریف می‌کند: «تعهد به رشد و توسعۀ شخصی مستمر و کمک به افراد و تیم‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی و عملکردشان».

امیر پهلونژاد، کارگاه‌ها و گروه‌های متعددی در حوزۀ راه‌بری و کوچینگ برای عموم و سازمان‌ها طراحی و اجرا کرده است و به‌عنوان کوچ، مدرس و تسهیلگر، در پروژه‌های توسعۀ راه‌بران سازمانی، با مؤسسات معتبر آموزشی بین‌المللی همکاری دارد. آقای پهلونژاد، هم‌اکنون، دانشجوی دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی است و چندین مدرک بین‌المللی در حوزۀ کوچینگ زندگی و سازمانی دارد؛ همچنین کنار تحصیلات آکادمیک، همواره مشغول ارتقای دانش و مهارت‌هایش نیز بوده است؛ در این راستا، مدرک تخصصی روان‌شناسی مثبت (زیرنظر دانشگاه پنسیلوانیا) دارد و مربی و عضو هیئت علمی مؤسسۀ بین‌المللی ویلیام گلسر (تئوری انتخاب، واقعیت‌درمانی و مدیریت راه‌برانه) است. امیر پهلونژاد به مطالعه و ترجمه، فلسفه، موسیقی، خطاطی، ورزش، کوهپیمایی و طبیعت‌گردی علاقه‌مند است و بیش از بیست سال است که کنار همۀ فعالیت‌های زندگی و حرفه‌ای خود، هنر رزمی و فلسفی آی‌کی‌دو را نیز آموزش می‌دهد.

 

کاربر گرامی!

کتاب‌های سفارش داده شده طی 5 تا 7 روز کاری به پست تحویل داده می‌شود. پس از آن زمان دریافت کتاب به آدرس و مسافت شما بستگی دارد.

همچنین شما می توانید نسخه الکترونیک کتاب " کوچینگ زندگی مثبت"  را از طریق فیدیبو، کتابراه و طاقچه تهیه کنید و در حالت آنلاین و آفلاین به آن دسترسی داشته باشید.

 

 نسخه الکترونیک کتاب " کوچینگ زندگی مثبت1"

 نسخه الکترونیک کتاب " کوچینگ زندگی مثبت2" 

 

برای "سفارش تلفنی" یا "خرید کتاب  با تیراژ بالا" لطفا با انتشارات "نسل یاسان" به شماره ۰۲۱۲۶۷۲۲۴۲۶ در ساعات اداری روزهای شنبه تا پنجشنبه تماس بگیرید:

ارسال پیام و سوال

{{ nameForm1_error }}

{{ mobileForm1_error }}

5 + 8 = ?

نظرات کاربران

ارسال پیام و سوال

{{ nameForm1_error }}

{{ mobileForm1_error }}

9 - 4 = ?

برای اطلاع از جدیدترین مقالات و اخبار عضو خبرنامه یاسان شوید