دوره بازسازی سبک زندگی خود

برای ثبت نام با شما زیر تماس بگیرید

دوره بازسازی سبک زندگی خود
حضوری

مجازی

بهترین کوچ

پشتیبانی آنلاین

معرفی و هدف «دوره بازسازی سبک زندگی خود»

انسان ابعاد متفاوتی دارد؛ جسمانی، عاطفی، شناختی و معنوی. همانطور که انسان برای زنده ماندن نیاز به تامین غذا و مراقبت مستمر کیفی از جسمش دارد، او برای بهزیستی روان‌شناختی و شکوفایی نیز نیاز به توسعه و مراقبت از سایر ابعاد بسیار مهمش دارد. بخش قابل توجهی از این مهم، از طریق یادگیری مستمر، برقراری روابط مثبتِ صمیمی و اجتماعی و آفرینش معنا در زندگی حاصل می‌شود. اغلبِ افراد، یادگیری را فقط محدود به دریافت یک یا چند مدرک دانشگاهی یا تکمیل دوره‌های حرفه‌ای می‌دانند، در حالی‌که، نوعی از یادگیری که کمک حال و راه‌گشای ما در زندگی و روابطمان است، با یادگیری‌های معمول و یاد شده تفاوت عمده‌ای دارد. برای ارتقاء مستمر ابعاد شناختی (فکری)، عاطفی (هیجانات و روابط) و معنوی خود نیازمند یادگیری موضوعات، مفاهیم، روش‌ها و مهارت‌هایی هستیم که علاوه بر علمی بودن، در زندگی روزمره برای همگان کاربردی و قابل اجرا باشد. این نوع از یادگیری که هم علمی است و هم کاربردی، باعث افزایش کیفیت زندگی، شادمانی و رضایت از زندگی می‌شود.

در این دوره که در دو سطح به‌هم مرتبط و یکپارچه برگزار می‌شود، یک کوچ مجرب به شیوهٔ کوچینگ گروهی به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا علاوه بر شناخت عمیق‌تر خود، با یادگیری اصول و مهارت‌های علمی مفید، سبک زندگی‌ای برای خود خلق کنند که منجر به افزایش عملکرد، نیک‌زیستی روان‌شناختی و شادمانی می‌شود.

 

کوچینگ چیست؟

کوچینگ در کوتاه‌ترین تعریفش یعنی «رهاسازی پتانسیل درونی فرد» برای به حداکثر رساندن عملکرد و تبدیل شدن به بهترین نسخه خود. کوچینگ فرایندی است که فرد با حمایت کوچ، خودآگاهی و مسئولیت‌پذیری‌اش افزایش می‌یابد؛ می‌تواند خود را موثرتر راه‌بری کند؛ کنترل موثرتری بر زندگی‌اش پیدا کند؛ در دوراهی‌های زندگی تصمیم‌های مناسبی بگیرد و زندگی متعادل،‌ همه جانبه و شادمان‌تری را تجربه کند. استفاده از کوچینگ باعث ارتقای عملکرد، پیشرفت حرفه‌ای و شخصی، افزایش بهزیستی (نیک‌زیستی) روان‌شناختی و عمیق‌تر شدن تجربه عمومی زندگی می‌شود. کوچینگ به صورت فردی و گروهی، برای افراد هنجار قابل اجراست که تمرکزشان علاوه بر کشفِ خود (خودشناسی) و یادگیری بیشتر، رسیدن به عملکردهای بالاتر و خلق زندگی مطلوب‌تر است.

 

کوچینگ گروهی چیست؟

کوچینگ گروهی برای تعداد محدودی از افراد که هدف مشترکِ توسعه خود را دارند انجام می‌شود. گروه مانند جامعه کوچکی است که انسان‌های متفاوت در آن گرد هم می‌آیند تا در کنار یکدیگر بیاموزند و توسعه یابند. کوچینگ گروهی، به دلیل فضای تعاملی و حمایت سایر اعضا، فرصت‌های توسعه‌ای و یادگیری منحصر به‌فردی را در اختیار همه اعضا گروه قرار می‌دهد. علاوه بر آن، حمایت و حضور راه‌برِ گروه (کوچ) به‌عنوان یک تسهیل‌گر و هدایت‌کننده نیز باعث افزایش توسعه و رشد اعضا می‌شود.

 

این دوره برای چه افرادی مناسب است؟

این دوره برای تمامی بزرگسالان هنجار مناسب است که به‌عنوان یک انسان عادی یا متخصص، متعهدانه به‌دنبال توسعه و تحول مستمر خود هستند.

 

سرفصل‌های اصلی دوره 

  • نقش مغز در بهبود و ارتقاء عملکرد و کیفیت زندگی خود

  • کشف و توسعه منش و شخصیت خود

  • شناخت نیازهای اساسی روان‌شناختی و مدیریت انگیزه خود

  • ترسیم چشم‌انداز و کشف ماموریت خود در زندگی

  • خلق زندگی‌ مبتنی بر ارزش‌ها و آفرینش معنا در زندگی

  • ادراک و رفتار (شکل‌گیری و تغییر ادراک؛ مدیریت رفتار و ساختن رفتار جدید)

  • مدیریت ناکامی در دو موقعیت متفاوت کنترلی در زندگی

  • مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی در زندگی

  • «گفتگوی برون‌داد مثبت» و «خود-ارزیابی» به عنوان قلب تغییر

  • خوش‌بینی واقع‌بینانه و منعطف در زندگی

  • مراقبت از خود و خلق هیجانات مثبت

  • مدیریت استرس، سختی‌ها و آسیب‌ها و زندگی در دنیای غیرقابل کنترل‌ها

  • زندگی در لحظه حال

  • خلق و نگهداری پیوندهای انسانی و اجتماعی مثبت

  • کارآمدی و موفقیت از طریق هدف‌گذاری، پایداری و امید

  • خلق یک سبک زندگی متعادل و سالم و باقی ماندن در مسیر نیک‌زیستی (بهزیستی)

 

مختصات کلی دوره بازسازی سبک زندگی خود

 

برگزاری دوره در دو سطح

تعداد جلسات هر سطح: 8 جلسه

مدت زمان هر جلسه: 90 دقیقه

فاصله جلسات: هفته ای یک جلسه

تاریخ شروع سطح اول: 8 شهریور

تاریخ شروع سطح دوم: 1 آذر

شیوه اجرا:

ترکیبی؛ به شکل همزمان حضوری و غیرحضوری

حضوری: ظرفیت محدود، حداکثر ۱۸ نفر

غیرحضوری: ظرفیت محدود، حداکثر ۱۵ نفر (مختص افراد خارج از تهران و ایران)

 

شیوه اجرای دوره بازسازی سبک زندگی خود 

شیوه تعاملی گروه؛ پرسش و پاسخ‌ها و فعالیت‌های فردی و گروهی، روند یادگیری و تغییر را برای اعضا تسهیل می‌کند. هر جلسه با پاسخ به سوالات جلسه قبل آغاز و سپس موضوع جدید مربوطه عنوان می‌شود. در ادامه، اعضا درباره‌ موضوع بحث و گفتگو می‌کنند، تمرین انجام می‌دهند و در پایان جمع‌بندی انجام می‌شود. در پایان هر جلسه از اعضا خواسته می‌شود تا برای درونی کردن مفاهیم و یادگیری‌هایشان، ابتدا خودارزیابی انجام داده و سپس تکالیف و فعالیت‌هایی را در بین جلسات انجام بدهند. زمانی که سطح اول به پایان برسد، سطح دوم بلافاصله پس از یک استراحت دو الی سه هفته‌ایِ بین دوره شروع خواهد شد.

شرکت‌کنندگان مجازی، همزمان از طریق لینک اختصاصی موسسه رای‌مانا که برایشان ارسال خواهد شد، به جلسه وصل خواهند شد. یک تسهیل‌گر به این عزیزان کمک می‌کند تا در جلسه مشارکت موثر داشته باشند. انتظار می‌رود عزیزانی که به صورت مجازی در دوره شرکت می‌کنند از اینترنت با کیفیت و کامپیوتر مناسب (ترجیحا لپ‌تاپ یا دسک‌تاپ و نه گوشی همراه) بهره ببرند.

 

مربی دوره بازسازی سبک زندگی خود

امیر پهلونژاد (۱۳۵۱) کوچ زندگی و سازمانی، مشاور، مترجم و مؤلف است و بیش از ۲۵ سال تجربه کار دارد. کتاب‌هایی که تاکنون از او منتشر شده، شامل: به‌پاخاستن برای انسانیت، کوچینگ زندگی، کوچینگ کارکنان، زندگی متعادل (داشتن یا شدن)، کوچینگ سازمانی، هنر زندگی خردمندانه (نگاهی نو بر آموزه‌های حکیم باستان اپیکتِتوس)، کوچینگ مثبت، کوچینگِ خود (شکوفایی رابطه با خود مبتنی بر تئوری انتخاب) و کوچینگ زندگی مثبت (راهنمای نیک‌زیستی و شکوفایی در بستر روان‌شناسی مثبت) است. او مأموریت خود را در زندگی این‌گونه تعریف می‌کند: «تعهد به رشد و توسعه‌ شخصی مستمر و کمک به افراد و تیم‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی و عملکردشان».

امیر پهلونژاد بیش از ۱۶ سال است که به‌طور حرفه‌ای مشغول ارائه و آموزش کوچینگ است. او مدارک بین‌المللی کوچینگ و روان‌شناسی کوچینگ خود را از کشور‌های اتریش، آلمان و آمریکا دریافت کرده است. او کارگاه‌ها و گروه‌های متعددی در حوزه‌ راه‌بری و کوچینگ برای عموم و سازمان‌ها طراحی و اجرا کرده و به‌عنوان کوچ، مدرس و تسهیلگر، در پروژه‌های توسعه‌ راه‌بران سازمانی با سازمان‌ها و مؤسسات معتبر آموزشی بین‌المللی همکاری دارد.

امیر پهلونژاد، هم اکنون، کاندیدای دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی است. او همچنین در کنار تحصیلات آکادمیک، همواره مشغول ارتقای دانش و مهارت‌هایش نیز بوده است؛ مانند گذراندن دوره‌های تخصصی روان‌شناسی مثبت (زیرنظر دانشگاه پنسیلوانیا)، مبانی نظریه خود-تعیین‌گری (زیرنظر دانشگاه روچستر)، رویکرد راه‌حل‌مدار، نظریه سیستمی و پذیرش و تعهد. امیر پهلونژاد مربی و عضو هیئت علمی و کمیته آموزش مؤسسه‌ بین‌المللی ویلیام گلسر (تئوری انتخاب، واقعیت‌درمانی و مدیریت راه‌برانه) است. او به مطالعه و ترجمه، فلسفه، موسیقی، خطاطی، ورزش، کوهپیمایی و طبیعت‌گردی علاقه‌مند است و بیش از بیست سال است که در کنار همه‌ فعالیت‌های زندگی و حرفه‌ای خود، هنر رزمی و فلسفی آی‌کی‌دو را نیز آموزش می‌دهد.

 

ارسال پیام و سوال

{{ nameForm1_error }}

{{ mobileForm1_error }}

5 + 7 = ?

نظرات کاربران

برای اطلاع از جدیدترین مقالات و اخبار عضو خبرنامه یاسان شوید

ثبت نام کارگاه