• تاریخ آخرین بروزرسانی ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین چیست؟

امروز اکثر کارها را می‌توان به صورت آنلاین انجام داد از جمله: خرید مواد غذایی، پرداخت صورتحساب، انتقال پول، سفارش غذا یا رزرو بلیط هواپیما. با این حال، قبل از گسترش اینترنت اگر می‌خواستید چیزی بخورید باید از خانه بیرون می‌رفتید اما اکنون فقط با یک تماس، تقریباً هر غذایی را می توانید سفارش دهید. بسیاری از خدمات را می توان بدون خارج شدن از منزل انجام داد. ارائه برخی خدمات روانشناسی نیز از این جهش تکنولوژی عقب نمانده است!

چند سال پیش برای انجام روان‌درمانی لازم بود مراجع و روانشناس در یک مطب خصوصی یا کلینیک روانشناسی یکدیگر را ملاقات کنند اما امروزه درمان آنلاین پیشرفت زیادی کرده و بیشتر و بیشتر در دسترس و تایید عموم مردم قرار گرفته است.

درمان آنلاین به روان‌درمانی یا خدمات مشاوره‌ای با استفاده از اینترنت گفته می‌شود. برخلاف درمان حضوری، درمان آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، مانند رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند، با یک درمانگر یا مشاور که مدرک و مجوز این کار را دارد، ارتباط برقرار کنید.

 

مشاوره آنلاین چه تفاوتی با مشاوره حضوری دارد؟

این نوع درمان مانند درمان سنتی است و تنها روش برگزاری آن تفاوت دارد. بنابراین تا زمانی که اینترنتی با اتصال پایدار، میکروفونی سالم و دوربین دارید، همه چیز مرتب است.

در مشاوره آنلاین روانشناس همانند درمان حضوری، جلسات هفتگی را برنامه‌ریزی می کند که مدت زمان هر جلسه حدود 50 دقیقه است البته بسته به نیاز بیمار این زمان کمتر یا بیشتر می شود.

 

روانشناس آنلاین برای چه کسانی مناسب است؟

  • در محل زندگی خود به یک مشاور یا روانشناس مجرب دسترسی ندارند

  • بچه‌ خردسالی دارند که نمی توانند او را تنها بگذارند

  • از عضو مسن یا ناتوان خانواده مراقبت می‌کنند

  • دائم در سفر هستند

  • به دلیل وضعیت جسمانی نمی‌توانند از خانه بیرون بروند

  • وضعیت روانی آنها که به گونه ایست که هنگام بیرون رفتن از خانه دچار چالش می‌شوند. مثل اختلال افسردگی ، اضطراب اجتماعی و اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) که خروج از خانه را سخت و طاقت فرسا می کنند.

 

اقداماتی که باید قبل از شروع جلسه آنلاین انجام دهید

  • در جلسات آنلاین توصیه می شود حداقل چند دقیقه قبل، رایانه، لپ تاب، تبلت یا تلفن همراه خود را جهت شارژ، اتصال به اینترنت، کیفیت صدا و تصویر بررسی کنید.

  • مکانی را برای جلسه انتخاب کنید که آرام و ساکت باشد و عوامل مزاحم موجب بر هم زدن تمرکز شما نشود.

  • مطمئن شوید که حریم خصوصی دارید. مکانی را برای جلسه آنلاین صحبت کنید که بتوانید راحت و بدون نگرانی از حضور دیگران با روانشناس خود صحبت کنید.

برای دریافت وقت مشاوره و ارزیابی به صورت آنلاین کلیک کنید.