دکتر مهسا جباری
دکتر مهسا جباری - روانشناس نوجوان

دکتر مهسا جباری با مدرک دکتری روانشناسی بالینی به عنوان درمانگر و روانشناس نوجوان با مرکز مشاوره یاسان همکاری می کند.

وی علاوه بر داشتن آثار پژوهشی تالیفی و ترجمه ای در زمینه روانشناسی، کارگاه هایی آموزش مثبت نگر برای نوجوانان برگزار کرده است.

 

سوابق تحصیلات:

 دکتری روان­شناسی بالینی (1393-1399)

دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

رساله­ دکتری: توانمندی­های منشی نوجوانان درفرهنگ ایرانی: طراحی برنامه­ مداخله­ ای

اساتید راهنما و مشاور: دکتر شهریار شهیدی، دکتر مارک هولدر، دکتر محمدعلی مظاهری، دکتر لیلی پناغی

پژوهشگر در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا (فرصت مطالعاتی) و گذراندن 5 دوره­ تخصصی در دانشگاه بریتیش کلمبیا: تحول اجتماعی هیجانی در آموزش، ساختن مدرسه و محیط اجتماعی حمایت­گر برای پیشگیری از مشکلات رفتاری، روش­های تحقیق کیفی، مشاوره­ی نوجوانان، دوران کودکی و نوجوانی.

 

کارشناسی ارشد روان­شناسی بالینی کودک و نوجوان (1389 تا 1391)

دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

پایان­نامه: مقایسه­ی اثربخشی بسته­ی آموزشی مثبت ­نگر با آموزش­های شناختی رفتاری در کاهش علائم افسردگی، اضطراب، استرس و افزایش میزان رضایت از زندگی دختران نوجوان

استاد راهنما: جناب آقای دکتر شهیدی/ استاد مشاور: سرکارخانم دکتر موتابی

معدل کل: 19.13

 

کارشناسی روان­شناسی بالینی (1384 تا 1388)

دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.

پایان­نامه: بررسی رابطه­ بین هوش معنوی و شادکامی در دانشجویان دختر و پسر رشته­ های علوم انسانی و علوم پایه- فنی مهندسی

استاد راهنما: جناب آقای دکتر گلزاری

معدل کل: 18.24

 

 

افتخارات:

  • عضو بنیاد علمی نخبگان

  • دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

  • رتبه­ 60 کنکور کارشناسی، 6 کارشناسی ارشد و 9 دکتری

 

فعالیت­های پژوهشی:

 

کنفرانس­های داخلی و خارجی:

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، پناغی، ل.، مظاهری، م.، و ابرلی، الف. (1398). توانمندی­های منشی و رضایت از زندگی نوجوانان ایرانی: بررسی تفاوت­های جنسیتی و سنی. نخستین کنگره­ی ایرانی روان­شناسی مثبت. دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، پناغی، ل.، مظاهری، م.، و ابرلی، الف. (1398). بررسی ویژگی­های روان­سنجی مقیاس ارزش­ها در عمل نسخه­ی نوجوانان. نخستین کنگره­ی ایرانی روان­شناسی مثبت. دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، و موتابی، ف. (1392). بررسی اثربخشی بسته­ي آموزشی مثبت­نگر در کاهش علائم افسردگی و افزایش میزان رضایت از زندگی دختران نوجوان. دومین همایش ملی روانشناسی دانشگاه پیام نور، مهاباد، آدربایجان غربی، ایران.

  • Jabbari, M., Shahidi, S., & Mootabi, F. (2013). Comparing the effectiveness of positive training package and cognitive behavioral training on symptoms of depression, anxiety, stress and life satisfaction in adolescent girls. The Third Asian Conference on Psychology & the Behavioral Sciences, Osaka, Japan.

 

ترجمه و تألیف:

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، مظاهری، م.، و پناغی، ل. (آماده برای چاپ). زمان توانمندی: مرجعی جامع برای ارتقای توانمندی­های منشی نوجوانان.

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، و موتابی، ف. (آماده برای چاپ). یادداشت­های درمانگر دربار روان­شناسی مثبت.

  • گلدنشتاین و مک­نیل. (1399/ زیر چاپ). عصب­روان­شناسی بالینی: راهنمای عملی ارزیابی و درمان برای بالینگران. ترجمه سید سلیل ضیائی، راضیه نصیرزاده، مهسا جباری، سعاده ملک­عسگر، آسیه اناری و زهرا طاهری­فر. مشهد: انتشارات فراانگیزش.

  • طهماسیان، ک.، جباری، م.، جمشیدی، م. (در حال چاپ). کودکان طلاق: راهنمای عملی برای درمانگران.

 

سخنرانی­ها:

  • جباری، م. (آبان 1394). معرفی بسته­ی آموزشی مثبت­نگر و بسته آموزشی شناختی رفتاری برای کاهش علائم افسردگی، اضطراب ، استرس و افزایش میزان رضایت از زندگی نوجوانان. اولین سمپوزیوم روان­شناسی مثبت­نگر، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • جباری، م. (تابستان 1393). کارشناس برنامه­ی رادویی میوه­ی زندگی در ده جلسه. رادیو تهران، تهران، ایران.

 

سوابق حرفه ­ای:

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (از سال 1399)، مرکز خدمات روان­شناسی و مشاوره دانشگاه شهید بهشتی، به صورت آنلاین.

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (از سال 1397 تاکنون)، به صورت آنلاین و حضوری.

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت، از سال 1393 تا 1397)، کلینیک روا­ن­شناسی و تحصیلی تلاش، تهران، ایران.

  • مسئول کلینیک و روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت، از سال 1393 تا 1397)، مجتمع آموزشی دخترانه­ی مشکوه، تهران، ایران.

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت، از سال 1392 تا 1393)، کلینیک پایش آفتاب، تهران، ایران.

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت)، کلینیک تخصصی خانواده و کودک، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • فعالیت و مشاهده بالینی، به مدت 150 ساعت، کلینیک تخصصی خانواده و کودک، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • فعالیت و مشاهده­ بالینی، به مدت 75 ساعت، مرکز خدمات روان­شناسی و مشاوره، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

 

برگزاری کارگاه­های آموزشی:

  • برگزاری کارگاه آموزشی مثبت ­نگر برای نوجوانان. (تابستان 1395). مرکز مشاوره­ روشنا، تهران، ایران.

  • برگزاری کارگاه آموزشی مثبت ­نگر برای نوجوانان. (زمستان 90 و بهار 91). مدرسه­­ دخترانه­ ندای ریحانه، تهران، ایران.

  • برگزاری کارگاه آموزشی شناختی-رفتاری برای نوجوانان. (زمستان 90 و بهار 91). مدرسه­­ دخترانه­ مشکوه، تهران، ایران.

 

فعالیت­های حرفه ­ای:

  • مربی آموزش به والدین. (تیر ماه 1392 تا آبان ماه 1392، به مدت 5 ماه). خانه فرهنگ کیان، تهران، ایران.

  • مربی کودکان 5 تا 6 سال. (فروردین 1391 تا تیر ماه سال 1392، به مدت یک سال و چهار ماه). خانه­ کودک سلاله، تهران، ایران.

  • مربی کودکان 5 تا 6 سال. (فروردین 1389 تا فروردین 1390، به مدت یک سال). پیش دبستانی و مهدکودک گل نرگس، تهران، ایران.

 

برخی از مهمترین دوره های آموزشی گذرانده شده:

  • آشنایی با مداخلات دارویی کودکان و نوجوانان 8 ساعت

  • آموزش درمانهای شناختی رفتاری اختلالات هیجانی/ 128 ساعت

  • آموزش مهارتهای زندگی / 66 ساعت

  • بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری / 8 ساعت

  • بهوشیاری و روان درمانی (نظریه و عمل)/ 4 ساعت

  • تکنیکهای تغییر باورهای بنیادین و میانجی در درمان سی.بی.تی / 8 ساعت

  • خانواده درمانی/ 16 ساعت

  • خود آشنایی / 16 ساعت

  • رفتاردرمانی شناختی اختلالات اضطرابی کودک / 4 ساعت

  • روان درمانی کوتاه مدت یکپاچه نگر / 16 ساعت

  • روانکاوی کودک / 8 ساعت

  • ریخت شناسی ابعادی چند از شخصیت و توافق سنجی در روابط صمیمیانه/ 16 ساعت

  • زوج درمانی از دیدگاه روان درمانی مثبت / 8 ساعت

  • شناخت درمانی کودکان / 8 ساعت

  • فرزندخواندگی / 4 ساعت

  • قصه درمانی کودکان  / 8 ساعت

  • مبانی عصب شناختی تکنیک های روان درمانی /  4 ساعت

  • مثبت نگری و کاربرد آن در روان درمانی و مشاوره / 4 ساعت

  • مداخلات روانشناختی در زوج های دچار خیانت / 8 ساعت

  • مربیگری مهارت های زندگی کودکان / 16 ساعت

  • Diagnosis and management of neurodevelopmental disorders  / 8 ساعت

مجله‌ها و فیلم‌ها و پادکست‌های دکتر مهسا جباری

محصولات مرتبط

فرم ارسال نظر

9 - 4 = ?