دکتر مهسا جباری
دکتر مهسا جباری - درمانگر نوجوان

دکتر مهسا جباری با مدرک دکتری روانشناسی بالینی به عنوان درمانگر و روانشناس نوجوان با مرکز مشاوره یاسان همکاری می کند. وی علاوه بر داشتن آثار پژوهشی تالیفی و ترجمه ای در زمینه روانشناسی، کارگاه هایی آموزش مثبت نگر نیز برای نوجوانان برگزار کرده است.

 

سوابق تحصیلات

 دکتری روان­شناسی بالینی (1393-1399)

  • دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • رساله­ دکتری: توانمندی­های منشی نوجوانان درفرهنگ ایرانی: طراحی برنامه­ مداخله­ ای

  • اساتید راهنما و مشاور: دکتر شهریار شهیدی، دکتر مارک هولدر، دکتر محمدعلی مظاهری، دکتر لیلی پناغی

  • پژوهشگر در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا (فرصت مطالعاتی) و گذراندن 5 دوره­ تخصصی در دانشگاه بریتیش کلمبیا: تحول اجتماعی هیجانی در آموزش، ساختن مدرسه و محیط اجتماعی حمایت­گر برای پیشگیری از مشکلات رفتاری، روش­های تحقیق کیفی، مشاوره­ی نوجوانان، دوران کودکی و نوجوانی.

 

کارشناسی ارشد روان­شناسی بالینی کودک و نوجوان (1389 تا 1391)

  • دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • پایان­ نامه: مقایسه­ی اثربخشی بسته­ آموزشی مثبت ­نگر با آموزش­های شناختی رفتاری در کاهش علائم افسردگی، اضطراب، استرس و افزایش میزان رضایت از زندگی دختران نوجوان

  • استاد راهنما: جناب آقای دکتر شهیدی/ استاد مشاور: سرکارخانم دکتر موتابی

  • معدل کل: 19.13

 

کارشناسی روان­شناسی بالینی (1384 تا 1388)

  • دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.

  • پایان­نامه: بررسی رابطه­ بین هوش معنوی و شادکامی در دانشجویان دختر و پسر رشته­ های علوم انسانی و علوم پایه- فنی مهندسی

  • استاد راهنما: جناب آقای دکتر گلزاری

  • معدل کل: 18.24

 

افتخا​رات

  • عضو بنیاد علمی نخبگان

  • دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

  • رتبه­ 60 کنکور کارشناسی، 6 کارشناسی ارشد و 9 دکتری

 

فعالیت­های پژوهشی

 

کنفرانس­های داخلی و خارجی

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، پناغی، ل.، مظاهری، م.، و ابرلی، الف. (1398). توانمندی­های منشی و رضایت از زندگی نوجوانان ایرانی: بررسی تفاوت­های جنسیتی و سنی. نخستین کنگره­ی ایرانی روان­شناسی مثبت. دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، پناغی، ل.، مظاهری، م.، و ابرلی، الف. (1398). بررسی ویژگی­های روان­سنجی مقیاس ارزش­ها در عمل نسخه­ی نوجوانان. نخستین کنگره­ی ایرانی روان­شناسی مثبت. دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، و موتابی، ف. (1392). بررسی اثربخشی بسته­ي آموزشی مثبت­نگر در کاهش علائم افسردگی و افزایش میزان رضایت از زندگی دختران نوجوان. دومین همایش ملی روانشناسی دانشگاه پیام نور، مهاباد، آدربایجان غربی، ایران.

  • Jabbari, M., Shahidi, S., & Mootabi, F. (2013). Comparing the effectiveness of positive training package and cognitive behavioral training on symptoms of depression, anxiety, stress and life satisfaction in adolescent girls. The Third Asian Conference on Psychology & the Behavioral Sciences, Osaka, Japan.

 

ترجمه و تألیف

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، مظاهری، م.، و پناغی، ل. (آماده برای چاپ). زمان توانمندی: مرجعی جامع برای ارتقای توانمندی­های منشی نوجوانان.

  • جباری، م.، شهیدی، ش.، و موتابی، ف. (آماده برای چاپ). یادداشت­های درمانگر دربار روان­شناسی مثبت.

  • گلدنشتاین و مک­نیل. (1399/ زیر چاپ). عصب­روان­شناسی بالینی: راهنمای عملی ارزیابی و درمان برای بالینگران. ترجمه سید سلیل ضیائی، راضیه نصیرزاده، مهسا جباری، سعاده ملک­عسگر، آسیه اناری و زهرا طاهری­فر. مشهد: انتشارات فراانگیزش.

  • طهماسیان، ک.، جباری، م.، جمشیدی، م. (در حال چاپ). کودکان طلاق: راهنمای عملی برای درمانگران.

 

سخنرانی­ ها

  • جباری، م. (آبان 1394). معرفی بسته­ی آموزشی مثبت­نگر و بسته آموزشی شناختی رفتاری برای کاهش علائم افسردگی، اضطراب ، استرس و افزایش میزان رضایت از زندگی نوجوانان. اولین سمپوزیوم روان­شناسی مثبت­نگر، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • جباری، م. (تابستان 1393). کارشناس برنامه­ی رادویی میوه­ی زندگی در ده جلسه. رادیو تهران، تهران، ایران.

 

سوابق حرفه ­ای

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (از سال 1399)، مرکز خدمات روان­شناسی و مشاوره دانشگاه شهید بهشتی، به صورت آنلاین.

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (از سال 1397 تاکنون)، به صورت آنلاین و حضوری.

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت، از سال 1393 تا 1397)، کلینیک روا­ن­شناسی و تحصیلی تلاش، تهران، ایران.

  • مسئول کلینیک و روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت، از سال 1393 تا 1397)، مجتمع آموزشی دخترانه­ی مشکوه، تهران، ایران.

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت، از سال 1392 تا 1393)، کلینیک پایش آفتاب، تهران، ایران.

  • روان­شناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت)، کلینیک تخصصی خانواده و کودک، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • فعالیت و مشاهده بالینی، به مدت 150 ساعت، کلینیک تخصصی خانواده و کودک، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

  • فعالیت و مشاهده­ بالینی، به مدت 75 ساعت، مرکز خدمات روان­شناسی و مشاوره، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

 

برگزاری کارگاه­های آموزشی

  • برگزاری کارگاه آموزشی مثبت ­نگر برای نوجوانان. (تابستان 1395). مرکز مشاوره­ روشنا، تهران، ایران.

  • برگزاری کارگاه آموزشی مثبت ­نگر برای نوجوانان. (زمستان 90 و بهار 91). مدرسه­­ دخترانه­ ندای ریحانه، تهران، ایران.

  • برگزاری کارگاه آموزشی شناختی-رفتاری برای نوجوانان. (زمستان 90 و بهار 91). مدرسه­­ دخترانه­ مشکوه، تهران، ایران.

 

فعالیت­های حرفه ­ای

  • مربی آموزش به والدین. (تیر ماه 1392 تا آبان ماه 1392، به مدت 5 ماه). خانه فرهنگ کیان، تهران، ایران.

  • مربی کودکان 5 تا 6 سال. (فروردین 1391 تا تیر ماه سال 1392، به مدت یک سال و چهار ماه). خانه­ کودک سلاله، تهران، ایران.

  • مربی کودکان 5 تا 6 سال. (فروردین 1389 تا فروردین 1390، به مدت یک سال). پیش دبستانی و مهدکودک گل نرگس، تهران، ایران.

 

مهمترین دوره های آموزشی گذرانده شده

  • آشنایی با مداخلات دارویی کودکان و نوجوانان 8 ساعت

  • آموزش درمانهای شناختی رفتاری اختلالات هیجانی/ 128 ساعت

  • آموزش مهارتهای زندگی / 66 ساعت

  • بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری / 8 ساعت

  • بهوشیاری و روان درمانی (نظریه و عمل)/ 4 ساعت

  • تکنیکهای تغییر باورهای بنیادین و میانجی در درمان سی.بی.تی / 8 ساعت

  • خانواده درمانی/ 16 ساعت

  • خود آشنایی / 16 ساعت

  • رفتاردرمانی شناختی اختلالات اضطرابی کودک / 4 ساعت

  • روان درمانی کوتاه مدت یکپاچه نگر / 16 ساعت

  • روانکاوی کودک / 8 ساعت

  • ریخت شناسی ابعادی چند از شخصیت و توافق سنجی در روابط صمیمیانه/ 16 ساعت

  • زوج درمانی از دیدگاه روان درمانی مثبت / 8 ساعت

  • شناخت درمانی کودکان / 8 ساعت

  • فرزندخواندگی / 4 ساعت

  • قصه درمانی کودکان  / 8 ساعت

  • مبانی عصب شناختی تکنیک های روان درمانی /  4 ساعت

  • مثبت نگری و کاربرد آن در روان درمانی و مشاوره / 4 ساعت

  • مداخلات روانشناختی در زوج های دچار خیانت / 8 ساعت

  • مربیگری مهارت های زندگی کودکان / 16 ساعت

  • Diagnosis and management of neurodevelopmental disorders / هشت ساعت

 

شیوه دریافت وقت مشاوره

لطفا برای دریافت وقت مشاوره از روانشناسان مرکز مشاوره یاسان از ساعت 9 تا 19 با دو شماره زیر تماس بگیرید يا از طریق واتس‌اپ پیام دهید. راحت ترين مسير براي فارسی زبانان خارج از کشور ارسال پيام از طریق واتس‌اپ است.

تماس با ما

تماس با ما

مجله‌ها و فیلم‌ها و پادکست‌های دکتر مهسا جباری

ارسال پیام و سوال

{{ nameForm1_error }}

{{ mobileForm1_error }}

3 + 9 = ?

رزرو وقت مشاوره