دکتر مهسا جباری با مدرک دکتری روانشناسی بالینی به عنوان درمانگر و روانشناس نوجوان با مرکز مشاوره یاسان همکاری می کند. وی علاوه بر داشتن آثار پژوهشی تالیفی و ترجمه ای در زمینه روانشناسی، کارگاه هایی آموزش مثبت نگر نیز برای نوجوانان برگزار کرده است.
دکتری روانشناسی بالینی (1393-1399)
دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
رساله دکتری: توانمندیهای منشی نوجوانان درفرهنگ ایرانی: طراحی برنامه مداخله ای
اساتید راهنما و مشاور: دکتر شهریار شهیدی، دکتر مارک هولدر، دکتر محمدعلی مظاهری، دکتر لیلی پناغی
پژوهشگر در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا (فرصت مطالعاتی) و گذراندن 5 دوره تخصصی در دانشگاه بریتیش کلمبیا: تحول اجتماعی هیجانی در آموزش، ساختن مدرسه و محیط اجتماعی حمایتگر برای پیشگیری از مشکلات رفتاری، روشهای تحقیق کیفی، مشاورهی نوجوانان، دوران کودکی و نوجوانی.
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان (1389 تا 1391)
دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
پایان نامه: مقایسهی اثربخشی بسته آموزشی مثبت نگر با آموزشهای شناختی رفتاری در کاهش علائم افسردگی، اضطراب، استرس و افزایش میزان رضایت از زندگی دختران نوجوان
استاد راهنما: جناب آقای دکتر شهیدی/ استاد مشاور: سرکارخانم دکتر موتابی
معدل کل: 19.13
کارشناسی روانشناسی بالینی (1384 تا 1388)
دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
پایاننامه: بررسی رابطه بین هوش معنوی و شادکامی در دانشجویان دختر و پسر رشته های علوم انسانی و علوم پایه- فنی مهندسی
استاد راهنما: جناب آقای دکتر گلزاری
معدل کل: 18.24
عضو بنیاد علمی نخبگان
دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
رتبه 60 کنکور کارشناسی، 6 کارشناسی ارشد و 9 دکتری
Jabbari, M., Shahidi, S., Panaghi, L., Mazaheri, MA., & Oberle, E. (2021). Examining the link between character strengths and positive and negative mental health indicators in Iranian adolescents. Journal of Psychoeducational Assessment. https://doi.org/10.1177%2F07342829211005300
جباری، م.، شهیدی، ش.، مظاهری، م.، و پناغی، ل. (1400). توانمندیهای منشی نوجوانان ایرانی. مجلهی روانشناسی کاربردی.
جباری، م.، شهیدی، ش.، پناغی، ل.، و مظاهری، م. (1398). مطالعهی کیفی تعریف توانمندیهای منشی در جامعهی ایرانی. فصلنامهی پژوهش در سلامت روانشناختی، 13(2)، 64-80.
جباری، م.، شهیدی، ش.، و موتابی، ف. (1393الف). اثربخشی مداخلهی مثبتنگر گروهی در کاهش نشانههای افسردگی و اضطراب و افزایش میزان رضایت از زندگی دختران نوجوان. مجلهی روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 20(4)، 296-287.
جباری، م.، شهیدی، ش.، و موتابی، ف. (1393ب). اثربخشی مداخله ی مثبتنگر گروهی در کاهش نگرشهای ناکارآمد و افزایش میزان شادکامی دختران نوجوان. مجلهی روانشناسی بالینی، 6(2)، 65-74.
جباری، م.، و پهلوان، م. (آماده برای ارسال). آسیبشناسی اختلال شخصیت وسواسی جبری.
جباری، م.، شهیدی، ش.، پناغی، ل.، مظاهری، م.، و ابرلی، الف. (1398). توانمندیهای منشی و رضایت از زندگی نوجوانان ایرانی: بررسی تفاوتهای جنسیتی و سنی. نخستین کنگرهی ایرانی روانشناسی مثبت. دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
جباری، م.، شهیدی، ش.، پناغی، ل.، مظاهری، م.، و ابرلی، الف. (1398). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس ارزشها در عمل نسخهی نوجوانان. نخستین کنگرهی ایرانی روانشناسی مثبت. دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
جباری، م.، شهیدی، ش.، و موتابی، ف. (1392). بررسی اثربخشی بستهي آموزشی مثبتنگر در کاهش علائم افسردگی و افزایش میزان رضایت از زندگی دختران نوجوان. دومین همایش ملی روانشناسی دانشگاه پیام نور، مهاباد، آدربایجان غربی، ایران.
Jabbari, M., Shahidi, S., & Mootabi, F. (2013). Comparing the effectiveness of positive training package and cognitive behavioral training on symptoms of depression, anxiety, stress and life satisfaction in adolescent girls. The Third Asian Conference on Psychology & the Behavioral Sciences, Osaka, Japan.
جباری، م.، شهیدی، ش.، مظاهری، م.، و پناغی، ل. (آماده برای چاپ). زمان توانمندی: مرجعی جامع برای ارتقای توانمندیهای منشی نوجوانان.
جباری، م.، شهیدی، ش.، و موتابی، ف. (آماده برای چاپ). یادداشتهای درمانگر دربار روانشناسی مثبت.
گلدنشتاین و مکنیل. (1399/ زیر چاپ). عصبروانشناسی بالینی: راهنمای عملی ارزیابی و درمان برای بالینگران. ترجمه سید سلیل ضیائی، راضیه نصیرزاده، مهسا جباری، سعاده ملکعسگر، آسیه اناری و زهرا طاهریفر. مشهد: انتشارات فراانگیزش.
طهماسیان، ک.، جباری، م.، جمشیدی، م. (در حال چاپ). کودکان طلاق: راهنمای عملی برای درمانگران.
جباری، م. (آبان 1394). معرفی بستهی آموزشی مثبتنگر و بسته آموزشی شناختی رفتاری برای کاهش علائم افسردگی، اضطراب ، استرس و افزایش میزان رضایت از زندگی نوجوانان. اولین سمپوزیوم روانشناسی مثبتنگر، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
جباری، م. (تابستان 1393). کارشناس برنامهی رادویی میوهی زندگی در ده جلسه. رادیو تهران، تهران، ایران.
روانشناس بالینی کودک و نوجوان (از سال 1399)، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه شهید بهشتی، به صورت آنلاین.
روانشناس بالینی کودک و نوجوان (از سال 1397 تاکنون)، به صورت آنلاین و حضوری.
روانشناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت، از سال 1393 تا 1397)، کلینیک روانشناسی و تحصیلی تلاش، تهران، ایران.
مسئول کلینیک و روانشناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت، از سال 1393 تا 1397)، مجتمع آموزشی دخترانهی مشکوه، تهران، ایران.
روانشناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت، از سال 1392 تا 1393)، کلینیک پایش آفتاب، تهران، ایران.
روانشناس بالینی کودک و نوجوان (تحت نظارت)، کلینیک تخصصی خانواده و کودک، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
فعالیت و مشاهده بالینی، به مدت 150 ساعت، کلینیک تخصصی خانواده و کودک، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
فعالیت و مشاهده بالینی، به مدت 75 ساعت، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
برگزاری کارگاه آموزشی مثبت نگر برای نوجوانان. (تابستان 1395). مرکز مشاوره روشنا، تهران، ایران.
برگزاری کارگاه آموزشی مثبت نگر برای نوجوانان. (زمستان 90 و بهار 91). مدرسه دخترانه ندای ریحانه، تهران، ایران.
برگزاری کارگاه آموزشی شناختی-رفتاری برای نوجوانان. (زمستان 90 و بهار 91). مدرسه دخترانه مشکوه، تهران، ایران.
مربی آموزش به والدین. (تیر ماه 1392 تا آبان ماه 1392، به مدت 5 ماه). خانه فرهنگ کیان، تهران، ایران.
مربی کودکان 5 تا 6 سال. (فروردین 1391 تا تیر ماه سال 1392، به مدت یک سال و چهار ماه). خانه کودک سلاله، تهران، ایران.
مربی کودکان 5 تا 6 سال. (فروردین 1389 تا فروردین 1390، به مدت یک سال). پیش دبستانی و مهدکودک گل نرگس، تهران، ایران.
آشنایی با مداخلات دارویی کودکان و نوجوانان 8 ساعت
آموزش درمانهای شناختی رفتاری اختلالات هیجانی/ 128 ساعت
آموزش مهارتهای زندگی / 66 ساعت
بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری / 8 ساعت
بهوشیاری و روان درمانی (نظریه و عمل)/ 4 ساعت
تکنیکهای تغییر باورهای بنیادین و میانجی در درمان سی.بی.تی / 8 ساعت
خانواده درمانی/ 16 ساعت
خود آشنایی / 16 ساعت
رفتاردرمانی شناختی اختلالات اضطرابی کودک / 4 ساعت
روان درمانی کوتاه مدت یکپاچه نگر / 16 ساعت
روانکاوی کودک / 8 ساعت
ریخت شناسی ابعادی چند از شخصیت و توافق سنجی در روابط صمیمیانه/ 16 ساعت
زوج درمانی از دیدگاه روان درمانی مثبت / 8 ساعت
شناخت درمانی کودکان / 8 ساعت
فرزندخواندگی / 4 ساعت
قصه درمانی کودکان / 8 ساعت
مبانی عصب شناختی تکنیک های روان درمانی / 4 ساعت
مثبت نگری و کاربرد آن در روان درمانی و مشاوره / 4 ساعت
مداخلات روانشناختی در زوج های دچار خیانت / 8 ساعت
مربیگری مهارت های زندگی کودکان / 16 ساعت
Diagnosis and management of neurodevelopmental disorders / هشت ساعت
شیوه دریافت وقت مشاوره
لطفا برای دریافت وقت مشاوره از روانشناسان نوجوان مرکز مشاوره یاسان از ساعت 9 تا 19 با دو شماره زیر تماس بگیرید يا از طریق واتساپ پیام دهید. راحت ترين مسير براي فارسی زبانان خارج از کشور ارسال پيام از طریق واتساپ است.