9 علت فحاشی کودکان + 11 رفتار والدین هنگام فحش دادن کودک

  • هانیه لواف

    ارزیاب و استعدادیاب کودک

    تاریخ آخرین بروزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۱۸

9 علت فحاشی کودکان + 11 رفتار والدین هنگام فحش دادن کودک

برای کودکان کلمات ناسزا بسیار جذاب است. آنان با گفتن دو کلمه ناسزا می‌توانند بی‌درنگ واکنش شدیدی را از سوی پدر یا مادر موجب شوند. پاسخ‌های پرخاشگرایانه یا ناسزاگویی می‌تواند به علت جلب توجه، قدرت‌طلبی و کنترل محیط، ناکامی، افسردگی و اضطراب، بیان‌ نوعي‌ اعتراض‌، رسيدن‌ به‌ خواسته‌ها و اهداف، الگوپذیری از والدین و دوستان، به عنوان کانالی برای برقراری ارتباط و بروز هیجانات منفی و عصبانیت بروز پیدا کند.

 با پاسخ دادن، مشاجره طولانی‌تر می شود و جنگ کلامی بارها از سر گرفته‌ می شود. گستاخی یکی از شیوه‌هایی است که فرزند شما سعی می‌کند با آن قدرت خود را به شما نشان دهد. همه کاری که باید کودک انجام دهد، بر زبان آوردن کلمه‌ای زشت است که به سوی پدر یا مادر پرتاپ کند تا مشاجره‌ای که پایان گرفته بود، بار دیگر از سرگرفته شود و شکست تبدیل به پیروزی شود.

در پاره‌ای‌ از موارد كودكان‌ با به کار بردن حرف‌های‌ زشت‌ می‌توانند به‌ خواسته‌های‌ خود برسند. بنابراین‌ از آن به عنوان راهی برای‌ رسیدن‌ به‌ اهداف‌ خود استفاده می‌کنند و در بلندمدت‌ جزو رفتار آنان‌ خواهد شد. گاهی نیز کودکان قلدر، اغلب قربانیان روابط زورگویانه بوده‌اند. وقتی کودک از بدرفتاری کلامی یا بدنی رنج برده است، این نتیجه‌ای کاملا واضح است.

کودكان‌ رفتارهای‌ والدین را به‌ طور ناخودآگاه‌ درونی‌ می‌‌كنند. رفتارهای‌ درون ‌فكنی‌ شده‌ جزو معیارهای‌ نهادینه ‌شده‌ كودك‌ قرار می‌‌گیرند و‌ او مطابق‌ این‌ معیارها عمل‌ می‌‌كند؛ به‌ این‌ فرآیند همانندسازی‌ می‌‌گویند. رابطه کودکان با والدین و دوستانشان تقریبا نسخه رونوشتی از روابط والدینشان با یکدیگر و نیز با کودک است.

مطلب مرتبط:  چگونه یک کودک مودب تربیت کنیم؟

روش‌های فرزندپروری سختگیرانه والدین که مدام به کودک امر و نهی می‌کنند و بر کودک کنترل دارند و همچنین رفتارهای پرخاشگرانه آن­ها، ناسزاگویی کودک را افزایش می‌دهد. کودک احساس می‌کند با استفاده از این روش دیگران بیشتر به او گوش می‌دهند و آن‌ها را برای پذیرفتن نظر خودشان ترغیب می‌کند و نیز گاهی کودک روش مناسب بیان و تخیله هیجانات منفی و خشم خود را بلد نیست.

مطالب مرتبط:

کتک زدن کودک موجب 12 اختلال شخصیتی می‌شود! + راهکار

 

با کودکی که دیگران را می‌زند چطور رفتار کنیم؟

 

 

هنگام فحاشی کودک چه واکنشی باید نشان داد؟

  1.  در آن لحظه والدین نباید پاسخی به کودک دهند، والدین نباید در روش ادب کردن کودک، خودشان بی‌ادب باشند.

  2. همان گونه که می‌خواهید فرزندتان با شما صحبت کند، با او سخن بگویید.

  3. نسبت به این رفتار بی‌توجه باشید و بدانید که مرحله‌ای گذراست.

  4. کلمه‌ای برای جایگزینی پیشنهاد کنید. برای تخلیه احساساتش، روش‌های سالمی جهت یادگیری مهارت ابراز صحیح خشم و کنترل آن را به او پیشنهاد دهید.

  5. از هیجان زده شدن، شوکه شدن، مسخره کردن، تنبیه و نصیحت کردن، خندیدن و یا واکنش‌های افراطی اجتناب کنید.

  6. کاری کنید تا از آن کلمه متنفر شود. کابرد مکرر یک کلمه قدرت آن را از بین می برد. بنابراین با تکرار آن کلمه، از آن کلمه زشت خسته می‌شود. مثلا به ازای هر سال سن کودک، یک دقیقه آن واژه را تکرار کند. به این صورت از تکرار واژه مشخص به ستوه آمده و دیگر نمی‌خواهد آن را تکرار کند.

  7. بیان احساس ناراحتی خودتان: من دوست ندارم اینجوری با من حرف بزنی.

  8.  به خاطر گستاخی کودک را تنبیه نکنید، زیرا با تنبیه فقط ترس را آموزش می‌دهیم و نه احترام را.

  9. در مقابل ناسزایی کودک به جای تنبیه‌های ناکارآمد، محرومیت‌های موثر را در نظر بگیرید و او را از انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌اش مثل فوتبال بازی کردن و یا استفاده از تبلت و ... محروم کنید، البته لازم به ذکر است که این پیامدها، از قبل اطلاع داده شود و برای کودک بدیهی باشد و بداند چه محرومیتی در انتظارش است. در اعمال پیامدها اعتدال را حفظ کنید و کاملا با آرامش برخورد کنید.

  10.  سخن گفتن پسندیده او را تشویق کنید، تا بداند چه نوع واژه‌هایی را ترجیح می‌دهید.

  11. مراقب دوستان، رسانه‌ها و حتی کلام خود باشید، زیرا آنچه به گوشش می‌رسد از دهانش بیرون می‌آید.

  12.  از برچسب زدن به کودک و گفتن اینکه پسر بدی هستی، بی‌ادب و گستاخی و .... بپرهیزید.

  13.  فیلم‌های خشونت آمیز تلویزیونی را، محدود کنيد و در انتخاب کارتون‌ها و برنامه‌ها دقت کنید.

  14. گاهی به کار بردن الفاظ زشت تنها بخشی از مشکل نهفته دیگری است و این الفاظ تنها نمای بیرونی آن مشکل است و در صورت ادامه مشکل مراجعه به رواشناس کودک توصیه می‌شود.

 

ریافت وقت مشاوره

لطفا برای دریافت وقت مشاوره از روانشناسان مرکز مشاوره یاسان از ساعت 9 تا 19 با دو شماره زیر تماس بگیرید يا از طریق واتس‌اپ پیام دهید. راحت ترين مسير براي فارسی زبانان خارج از کشور ارسال پيام از طریق واتس‌اپ است.

تماس با ما

تماس با ما

برچسب ها:

ارسال پیام و سوال

{{ nameForm1_error }}

{{ mobileForm1_error }}

4 + 7 = ?

نظرات کاربران

۱۱ بهمن ۱۴۰۰

با سلام و خسته نباشید پسرم 11سالشه و خیلی با هم دوست هستیم یعنی هر اتفاقی می افته برام تعریف میکنه، خیلی من و پدرش تو خونه مراقبیم که پسرم و دخترم هر چیزی از تلویزیون نبینن یا هر حرفی نشنون ولی تو مدرسه گاها پیش میاد که از همکلاسشون حرفای زشتی میشنون و معنیشو نمیدونن ( دخترم مدرسه نمیره، 5 سالشه( پسرم همیشه حرفارو میپرسه و میخواد معنیشو بدونه ولی نمیدونم چجوری توضیح بدم فقط بهش میگم حرف خوبی نیست و تکرار نکن، چند وقت پیش یکی از دوستاش یه استیکر فرستاده بود براش (گاهی از گوشی من استفاده میکنه خودش گوشی نداره) که خیلی بد بود وگفته بود اشتباهی فرستاده و معذرت خواهی هم کرد ولی پسرم اصرار داشت معنیشو بدونه، نمیدونستم چی باید بهش بگم، آخه وقتی بهش میگم معنیشو نمیدونم حس میکنه که مامانش خیلی سادس و خیلی چیزارو بلد نیست. نمیخوام همچین حسی داشته باشه، لطفا در این مورد راهنمایی کنید. با تشکر

۱۱ بهمن ۱۴۰۰
مرکز مشاوره یاسان

سلام دوست عزیز!با توجه به اینکه ما در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم بهتر یه سری مفاهیمو برا بچه توضیح بدین تا از دوستانشون نشنون ولی برای این کار بهتر اینه که از خودش سوال کنید یعنی بجای جواب دادن سوالشو با این سوال که خودت چی فکر می کنی جواب بدین گاهی بچه ها به جوالایی که خودشون میدن قانع میشن و ادامه نمیدن. درعين حال که از خودش میپرسين، مثلا بيا ببينيم چه حدسهايي ميشه زد، هدايتش کنيد به اين سمت که زندگي انسان مراحل مختلف داره: نوزادي، کودکی، نوجواني، جواني و بزرگسالي و هر مرحله اقتضائات خاص خودش رو داره، هرچيزي درش کاربرد داره، براشم مثال بیارید چيزهايي که اقتضای سن خودش هست اما خواهرش نه، و توضیح مختصري راجع به سوالش در حد سنش بدين، مثلن اين موضوع مربوط به روابط زن ها و مردها در بزرگسالی است، بعد بگين که درک عميق برخي مفاهيم سن خودش رو ميخواد و فقط در اين حد بدونيم که نبايد اين مفهوم در جمع و يا ارتباط با کسي بکاربرده بشه چون مفهوم پسنديده اي نيست، بازم براش مثال عيني از دنياي سني خواهرش و خودش بيارين که ملموس بشه، اما يادمون باشه کودکان رو با يه حرف که واااي اين کلمه خيلي بد دیگه تکرار نکني ها از سر وا نکنيم چون حريص تر ميشن، و نميدونم گفتن هاي ما رو هم خوب درک ميکنن که الکيه، پس يه کوچولو و سطحي باز کردن قضیه ، کنجکاويشونو براحتي برطرف ميکنه، از اونجا که آقا پسرتون آروم آروم داره وارد دنیای نوجواني ميشه، قدم به قدم در تغييرات رواني و فيزيکي همراهيش کنيد و براش توضیح بدين تا هميشه جواب سوالاتش رو پیش شما پيدا کنه

۱۵ اسفند ۱۴۰۰

سلام وقتتون بخیر پسرم یازده سالشه توی محیط بیرون و مدرسه بچه های هم سن و سالش یا بزرگ تر حرفای زشت منظورم ببخشید البته حرفای سکسی میزنن پسرم اذیت میشه نیگه مامان چکار کنم تمام بچه ها این حرفای بد میزنن در گوشم میگیرم ولی باز میشنوم منم گفتم پسرم من نمیتونم مانع تو بشم مدرسه تری یا بازی نکنی ولی سعی کن گوش ندی و تکرار نکنی.. گفت باید به تو بگم اذیت میشم مامان بدم میاد میخوام. میخوام منو راهنمایی کنید چطور برخورد کنم چی بگم اروم بشه. یه مورد دیگه اینکه شبا میترسه تو اتاق بخوابه باید کنارش بمونیم تا میخوابه واقعا اذیت میشیم لطفا بگید چکار کنم و اینکه مثلا اگه از یه دختر بچه ای خوشش میاد یا اون دختر بچه مودبه خوبه میگه مامان احساس میکنم عاشقش شدم دوسش دارم.. نمیدونم چی بهش بگم میگم مامان عشق و دوست داشتن بد نیست چه اشکال داره اون طرفت خوبه دوسش داری و این بد نیست میگه میترسم عاشقش شدم.. لطفا تورو خدا منو راهنمایی کنید چکار کنم چطور رفتار کنم که پسرم اروم بشه و ضربه نخوره

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مرکز مشاوره یاسان

سلام دوست عزیز! اضطراب فرزند شما طبیعی نیست. اگر پرسیدن این سوال ها حالت وسواس گونه به خود بگیرد باید حتماً به یک روانشناس کودک و نوجوان مراجعه کنید. درباره حرفهای زشتی که از دیگران می شنود، اول از همه خونسردی خودتان را حفظ کنید. سپس به او بگویید: "ما در محیطی زندگی می کنیم که هم آدم خوب و هم آدم بد هست. ما نمی توانیم دیگران را کنترل کنیم بلکه فقط می توانیم خودمان را کنترل کرده و کار و حرف نادرست را تکرار نکنیم." درباره خواب شبانه هم به بهانه ای از اتاق خارج شوید و هر پنج دقیقه به او سر بزنید تا بخوابد. فقط مستقیماً به او نگویید که من میروم و تو باید تنها بخوابی. سعی کنید چند بار بروید و برگردید. عاشق شدن را هم برای فرزندتان توضیح دهید و به او بگویید: این احساسات او در دوران نوجوانی طبیعی است اما عشق متعلق به بزرگترهاست و نه بچه ها. اگر این وضعیت تا یک ماه دیگر ادامه پیدا کرد حتما به یک روانشناس کودک و نوجوان مراجعه کنید.

۲۴ اسفند ۱۴۰۰

پسر من 9.5 سالشه و خیلی به رپ علاقه داره ولی توی رپ خیلی کلمات می شنوه که خب برای سنش زوده. نمی دونم وقتی ازم درباره این کلمات می پرسه بیاد بهش اطلاعات بدم یا اینکه بهش بگم صبر کنه تا زمان مناسب؟

۱۸ فروردین ۱۴۰۱
مرکز مشاوره یاسان

دوست عزیز! تلاش کنید که فرزند شما در این سن هر نوع موسیقی رپی را گوش ندهد اما به طور کلی کلمات را با معانی و مفاهمی ساده و ابتدایی برای فرزندتان توضیح دهید. دروغ نگوید و اگر معنی کلمه را نمی دانید، خیلی راحت به او بگوید: "معنی این کلمه را نمی دونم، اجازه بده فکر کنم، بعداً بهت معنی رو می گم."

۲۳ تیر ۱۴۰۱
منا محمدی

سلام خسته نباشید برادران من به تربیت 7 و 5 سال سن دارند و به دلیل نزدیکی منزل به پارک با بسیاری از افراد رفت و امد دارند. گاها خودم می بینم که چگونه الفاظ رکیک و رفتار های زشت و زننده رو انجدم میدهند و برادران من هم گاهی این الفاظ یا رفتارها رو در خانه انجام میدن که در بسیاری از مواقع سعی در جلوگیری و پیشگیری ان توسط خانواده کردیم که تاثیر نداشت مخصوصا برادر بزرگم با اینکه بهش گوشزد میکنیم اما باز هم لجبازی میکنه و من از این بابت خیلی خیلی نگرانم و می‌ترسم تاثیر بسیار بدی در اینده شون داشته باشه و واقعا نیاز به راهنمایی و کمک دارم با تشکر

۲۸ تیر ۱۴۰۱
مرکز مشاوره یاسان

سلام دوست عزیز! کودکان فحش دادن را در محیط اجتماعی یاد می گیرند اما نباید اجازه بدهیم که کودک از آن در محیط خانه استفاده کند. یکی از روشهای درست برخورد این است که وقتی کودک فحش داد، شما کاملا بی توجه باشید.

۲۹ تیر ۱۴۰۱
سیده کلثوم حسینی

پسر ۹ساله ایی دارم بسیار مودب متاسفانه پدرش تو حریم خصوصی خانواده همه حرفی میزنه جلوی پسرم ترس من ا ینه که درآینده مثل پدرس بشه فحاشی کنه ،ضما یه مشکل دیگه اینکه پسرمن مطلقا سلام واحوالپرسی نمیکنه میگه تا کلاس ششم اینکارو نمیکنم خیلی غصه میخورم لطفاراهنماییم کنیدممنونم.

۰۱ مرداد ۱۴۰۱
مرکز مشاوره یاسان

رفتار پدر و مادر تاثیر غیرقابل انکاری روی فرزندان دارد. همسر شما با انتخاب های خود، به شکل مستقیم الگویی برای رفتار و نوع حل مسئله در اختیار فرزند همجنس خود قرار می‌دهد. پس در گام اول در این مورد به شکل جدی با ایشان صحبت کنید و خطرات احتمالی تغییر ندادن این رویه را به او گوشزد کنید. علاوه بر این تلاش کنید بدون اینکه پدر را محکوم کنید، مدل صحبت کردن مناسب را از طریق رفتار خودتان به پسرتان نشان دهید. همینطور با پرورش تفکر انتقادی می‌توانید به او آموزش دهید که انواع متفاوتی از رفتار و کلام وجود دارد و او می تواند خودش طرز برخورد صحیح را انتخاب کند. درباره سلام کردن هم تا جای ممکن از تذکر یا سرزنش مستقیم خودداری کنید و تلاش کنید از طریق نشان دادن واکنشهای مثبت به رفتارهای مناسب این رفتار را در فرزندتان تقویت کنید.

۱۴ مهر ۱۴۰۱
پرهام داداش زاده

سلام پسرمن ۲سالو ۴ماهش وخیلی زباد فحش میده وتنها عامل شروعش برادرم وبرادرشوهرم هستندوهرچه تدکرمیدم که نگید اوضاع بدترمیشه تو خونه وقتی چیزی میخواد نمیدم تند تند کلمات زشت راتکار میکنه خیلی ناراحتم نمیدونم چه رفتاری کنم وقتی بی توجهی میکنم میاد و تو صورتم خم میشه و کلمات راتکرارمیکنه که من ببینم

۲۸ آذر ۱۴۰۱
مرکز مشاوره یاسان

کودکانی با سن فرزند شما بدون هیچ درکی از مفهوم کلمات، آنها را صرفا از طریق اطرافیان و در محیط یاد میگیرند پس شما به جای کنترل کودک باید بر روی محیط کنترل داشته باشید. ضمن اینکه در صورت تکرار کلمه از سوی کودک هیچ واکنش مثبت یا منفی نشان ندهید؛ چراکه موجب تقویت این رفتار در کودک می شود. در یک موقعیت مناسب هم به کودک بگویید که نباید این حرف را تکرار کند.

۰۷ آبان ۱۴۰۱
افسانه

سلام خسته نباشید.پسرم ۵سالش هست چندتا فحش یاد گرفته یه مدت کمرنگ میشه اما باز تکرار می‌کنه. هر کاری بوده کردم اما فراموش نمیکنه. همیشه هم این حرفارو جلوی پدرش میزنه میخواد جلب توجه کنه تا دعواش کنه

۱۸ آبان ۱۴۰۱
محمد محمدی

سلام من یه پسر ۱۰ساله دارم،خیلی گستاخه هر چی بهش میگم ک ادامه نده و ب من حرمتی نکن گوش نمیده و باز همونکار میکنه حتی وقتی میزنمش اونم منو میزنه خیلی دلم میشکنه میبنم اینطوره نمیدونم چیکار کنم حاضر زیر کتک شلاق بمیره اما نگه باشه تکرار نمیکنم

۲۸ آبان ۱۴۰۱
فائزه

س.دختری۸ساله دارم که یکی دوماهه میاد میگه من تودلم به شما بابا فحش دادم میگیم چرا میگه نمیدونم دعواش میکنیم از سحر بیدار میشه میگه تو دلم بهتون فحش دادم خوابم نمیاد

۱۸ دی ۱۴۰۱
مرکز مشاوره یاسان

دوست عزیز دکتر کرملو، روانشناس کودک مرکز مشاوره یاسان به سوال شما به‌طور صوتی پاسخ داده‌اند. لطفا برای شنیدن آن به بخش " پرسش و پاسخ " مراجعه کنید.

۲۷ آذر ۱۴۰۱
معراج

سلام خسته نباشیددوپسر۵و۹ساله دارم که باهم بازی میکنندوپسربزرگم فحاشی میکنه وکارهای زشت انجام میده درمدرسه هم همین کارهاروانجام میده وحرف های زشت میزنه جوری که معلمش شاکیه وچندباربهم زنگ زده کلاس دوم کسی شاکی نبودودرسش هم خیلی خوبه هنوزهم هست فقط رفتارش خیلی زشت شده اماامسال خیلی بدشده پسرکوچکم هم گاهی اوقات حرف های زشت میزنه لطفاراهنماییم کنید ممنون

۲۷ دی ۱۴۰۱
مرکز مشاوره یاسان

سلام، وقت شما بخیر. اگر تا سال گذشته خوب بوده و امسال این مسائل به وجود اومده باید بررسی کنید که تغییری در محیط و شرایط پسرتون ایجاد شده. گاهی تغییرات کوچک هم باعث تغییر رفتار میشن. توصیه ما مراجعه به یک روانشناس هست که بتونن با بررسی دقیق تر بهتون کمک کنند

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زهرا

با سلام. پسر من 4سالشه و خیلی از کلمات زشت استفاده میکنه البته معنیش هم شاید نفهمه ولی خب هرجا میرم تکرار میکنه و منم با این وجود همیشه باید استرس داشته باشم که نکنه بازم این حرفارو جایی بزنه. و یکی دیگه از رفتارای بدی که داره بچه های دیگه رو کتک میزنه لجبازی میکنه دیگهواقعا خسته شدم از این رفتاراش. تورو خداراهنماییم کنید.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
مرکز مشاوره یاسان

مادر عزیز؛ وقت بخیر. یک سری از رفتارها در بچه ها هست که می تونه رفتارهای نگران کننده تلقی بشه. مثل کتک زدن بچه های دیگه. در این شرایط هست که ما باید حتما از کمک تخصصی یک روانشناس بهره ببریم. توصیه ما اینه که در اولین فرصت به روانشناس مراجعه کنید. چه به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی تا بتونند ارزیابی های دقیق تری انجام بدن و به شما کمک کنند.

۱۷ خرداد ۱۴۰۲
یه مستأصل

سلام پسرم دو تربیتی شده و خیلی بی اذبه دخترم هم از اون یاد میگیره دیگه خسته شدم از دستشون از بس مادر همسرم و خواهر همسرم لوسش کردن و در تربیتش دخالت کردن

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
مرکز مشاوره یاسان

وقت بخیر. در این مورد با همسرتون صحبت کنید. یک روانشناس کودک هم می تونه در جلسات مشاوره بهتون کمک کنه

۲۳ خرداد ۱۴۰۲
مریم منیخی

وقتتون بخیر پسرم ۸ سالشه و از ۳ سالگی توسط یکی از بچه های فامیل اولین فحش رو یاد گرفت و خب ماهم بی توجهی کردیم بهش دقت نکردیم ولی از اونروز به بعد این بچه دیگه هر حرف زشتی میشنید خیلی سریع مثل طوطی تکرار می‌کرد هرچی ما بی توجهی میکردیم یا گاهی براش توضیح می‌دادیم این حرفها رو نزن فایده نداشت و کلا شد جزئی از رفتارش الان مدتی هست علاقه شدید به ماشینهای شوتی پیدا کرده و از هیجان و رانندگیشون خوشش میاد تمام مسائل مربوط به این آدمها از جمله آهنگهاشون تصاویرشان و حرف زدناشون رو داره تکرار میکنه و مدام توی گوگل سرچشون میکنه و شدن نماد زندگیش و خیلی روی رفتار اجتماعیش تاثیر بد گذاشته و تقریبا هر جا میریم همه با تعجب به رفتارهای این بچه نگاه میکنن تقریبا میتونم بگم شده براش یجور جلب توجه و خب من هر چی به اطرافیان میگم اینجوری واکنش نشون ندید فایده نداره و این تعجب و توجه اطرافیان براش لذت‌بخش شده و داره ادامه میده بعد بخاطر اینکه رفتارش ازش سنش بیشتر هستش اصلا مثل بچه های دیگه خجالت نمیکشه و هر محیطی بریم با صدای بلند حرف میزنه براحتی جواب همه رو میده این بد نیست اما چاشنی این رفتارش بی تربیتی هم هست یا مثلا یادگرفته میگه تو خونه بمن غذا نمیدن من گرسنه ام میشه خودم غذا میخورم یا غذا درست میکنم یجور نشون دادن قهرمان بودن خودش با تخریب ما هستش در صورتی که تو خونه ما چیزی که زیاد غذاس و ار وقت هوس پیتزا یه چیزی بکنه براش می‌خریم و یا اصلا میخوام غذا درست کنم از خودش نظر میپرم چی دوست داری برات درست کنم.‌‌‌.. در کل چیزی که داره اذیتمون میکنه فحش دادناش رفتار بزرگ گونه بی ادبانه اس و بیش از حساسه هر رفتاری باهاش داشته باشی خیلی زود میگه چرا اینجوری بامن حرف زدید یا چرا اینجوری کردید اما به رفتار خودش توجه نمیکنه و اینکه علاقه اش به این ماشین های شوتی رو چطوری درست هدایت کنیم چون شخصیتش داره نابود میشه من فکر کردم گذراس ولی الان تقریبا ۲ ساله دل نکرده

۲۷ خرداد ۱۴۰۲
مرکز مشاوره یاسان

وقت شما هم بخیر. با توجه به تاریخچه ای که از رفتار پسرتون گفتید، حتما نیاز هست که به صورت حضوری یا آنلاین جلسات مشاوره با یک روانشناس کودک داشته باشید. روانشناس هم در جلسات بازی درمانی با پسرتون بیشتر کار می کنند و اگر با توجه به رفتارهاش، نیاز به آموزش خاصی برای شما باشه، این آموزش رو بهتون میدن تا بدونید رفتار مناسب در این شرایط چی هست

ارسال پیام و سوال

{{ nameForm1_error }}

{{ mobileForm1_error }}

3 + 6 = ?

دریافت وقت مشاوره